تبلیغات
هرچی تو نت پیدا بشه - اعضای یک شرکت بازاریابی شبکه ای، فروشنده یا دلال؟
هرچی تو نت پیدا بشه
صفحه نخست       تماس با ما              ATOM           
درباره وبلاگ


رضاجعفری هستم دانشجوی مقطع کارشناسی کامپیوتر گرایش نرم افزار،این وبلاگ رو از سال 93 بنابر تمایلات و علاقه هام راه اندازی کردم و امیدوارم مورد پسند دوستان قرار بگیره

مدیر وبلاگ :Reza Jafari
نویسندگان
در شرکت های مطرح و قانونی بازاریابی شبکه ای در سطح دنیا، توزیع کنندگان شرکت، محصول را از شرکت به قیمت عمده خریداری می کنند و با قیمت خرده فروشی به مصرف کننده نهایی می فروشند؛ بنابراین از تفاوت قیمت عمده فروشی و خرده فروشی بهره مند می شوند. این درحالی است که توزیع کننده قادر به تشکیل گروه فروش و کسب درآمد ناشی از فروش این گروه نیز است.  در این میان مشاهده می کنیم شرکت های ایرانی به این نحوه فعالیت می کنند که اعضای شرکت محصول را از شرکت نمی خرند تا بفروشند، بلکه برای شرکت مشتری پیدا می کنند تا مشتری محصول را از شرکت بخرد. در واقع اعضا نقش دلّال را ایفا می کنند. باید توجه داشت که هرچند این نوع فعالیت شرکت های ایرانی غیر قانونی نیست و هیچ منع قانونی ندارد؛ اما این شرکت ها باید به دو نکته توجه داشته باشند:
1. سوال ما از شرکت های ایرانی این است که آیا بازاریابی شبکه ای را به عنوان یک روش فروش، خود، ابداع کرده اید و یا از شرکت های خارجی  الهام گرفته اید؟
 اگر خود ابداع و طراحی کرده اید که هیچ؛ ولی اگر از شرکت های خارجی الگو گرفته اید باید بدانید که ما هیچ شرکت خارجی را نمی شناسیم که در آن اعضا به جای فروشندگی به جذب مشتری بپردازند. از طرفی در هیچ مقاله، کتاب یا قانون خارجی ندیدیم که برای اعضا نقش دلال را قائل شده باشند.

2. حال اگر کاری با شرکت ها و کارشناسان خارجی نداشته باشیم، سوال این است که اگر اعضا، محصول را از شرکت بخرند و بفروشند و یا اینکه مشتری یابی کنند، چه اثر عملی در این دو حالت وجود خواهد داشت ؟
در پاسخ به این سوال باید گفت، در حالتی که توزیع کننده محصول را از شرکت می خرد و می فروشد، بی شک به سراغ فروش شخصی یا همان خرده فروشی خواهد رفت؛ ولی در فرض دلالی، ممکن است به صرف تشکیل زیر مجموعه بسنده کرده و سراغ خرده فروشی شخصی که کاری مشکل تر است نرود. اینجاست که ممکن است در چنین شرکتی زنجیره انسانی صرف، به دور از فروش تشکیل شود. به این علت است که،   گاهی می شنویم، شرکتی اعلام کرده حدود 1500نفر بازاریاب داشته بدون آنکه فروشی داشته باشد.
در واقع اگر توزیع کننده محصول را از شرکت بخرد و بفروشد، مجبور به خرده فروشی شخصی می شود و تنها به دنبال تشکیل زیر مجموعه و کسب درآمد ناشی از فروش زیر مجموعه نخواهد رفت.
البته برای اینکه مالیات اضافی توسط بازاریاب پرداخت نشود، شرکت ها می توانند فاکتور فروش را طوری صادر کنند که در آن فروشنده شرکت و خریدار مصرف کنندۀ نهایی باشد.
منبع : www.mlmbook.ir




نوع مطلب :
برچسب ها : نتورک، بازاریابی شبکه ای، چرا نتورک، اعضای یک شرکت بازاریابی شبکه ای، فروشنده یا دلال؟،
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه 3 فروردین 1395
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی


Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه